Hesteforsikring

hest-bilde

Beste hesteforsikring 2017

Her i Forbrukernet har vi funnet frem en gratis, effektiv og uforpliktende forsikringstjeneste. Tar du i bruk anbudstjenesten mottar du tilbudene på hesteforsikring som du trenger for å finne det beste forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet velger du selv, skjemaet ditt blir videresendt slik at forsikringsselskapene kan skreddersy sine tilbud. Du vil motta markedets beste pristilbud ettersom forsikringsselskapene vil konkurrere om deg som kunde. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut ett eneste skjema, resten av jobben gjøres for deg.

Hesteforsikring via Forbrukernet

Ved å tegne en hesteforsikring, kan du unngå store veterinærutgifter dersom det skulle skje et uhell. Sammenlign forskjellige forsikringsselskaper slik at du kan finne frem selskapet som gir deg best pris og vilkår. Det er mange gode grunner til å velge Forbrukernet til hesteforsikring. Ved å velge en anbudstjeneste sørger du for å motta mange personlige tilbud uten å måtte sende en drøss med skjemaer, da sparer du masse tid. Som om ikke det var nok er det veldig enkelt å sammenligne pristilbud, da kan du spare penger. Det siste er at anbudstjenesten er uforpliktende, det betyr at du kan velge å ignorere alle tilbudene du mottar av hvilken som helst grunn.

Enkelt og billig.

Skreddersydd hesteforsikring

Dersom hesten skulle bli syk eller skadet, vil en hesteforsikring gi deg trygghet. Du slipper å bekymre deg over det økonomiske aspektet, da uforutsette økonomiske utgifter kan bli dekket av forsikringen. Når du velger hesteforsikring kan du velge mellom flere forskjellige dekningsgrader, og du får mulighet til å spesielt tilpasse forsikringen til din hest. Med denne tjenesten får du full kontroll på dekning og kostnad fra de forskjellige forsikringsselskapene, slik at du enkelt kan velge forsikringsselskapet som passer deg best.

Hesteforsikring pris

Hva er prisen på hesteforsikring? Kostnaden for en hesteforsikring varierer ut ifra flere faktorer, som f.eks. forsikringsbeløp, egenandel og hvilken type forsikring du ønsker, samt hvilket forsikringsselskap du velger. Dersom du har flere hester kan du oppnå en samlerabatt i samme forsikringsselskap, og bestiller du via internett kan du i tillegg få nettrabatt. Er du medlem av en bestemt organisasjon kan du også få rabatt via dette på forsikringen.

Trenger jeg vetrinærattest?

I enkelte tilfeller vil man trenge en veterinærattest for å tegne eller endre forsikringen, men dette vil forsikringsselskapet opplyse om.

Hvilke forsikringer bør jeg velge?

Det finnes flere typer forsikringer som du kan velge mellom til din hest. En av de vanligste hesteforsikringene er veterinærforsikring. En veterinærforsikring vil gi erstatning dersom hesten blir syk eller skadet. Denne forsikringen gjelder gjennom hele hestens levealder. Det avhenger av forsikringsselskapene når forsikringen kan tegnes, men som oftest er det fra hesten er to til ni dager gammel til og med hesten fyller 15 til 16 år. Hva forsikringen dekker avhenger også av selskapet man velger, det er derfor lurt å sette seg godt inn i vilkårene til de ulike forsikringsselskapene slik at man får den beste forsikringen for seg og sin hest.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Billig hesteforsikring

Ettersom du vil motta mange forskjellige tilbud kan vi si at du får en billig hesteforsikring sammenlignet med å for eksempel søke hos ett enkelt forsikringsselskap.

Beste hesteforsikring

Om du skulle velge den beste hesteforsikringen er opp til deg. Velg etter dekning, vilkår og pris, da mottar du den forsikringen som passer best for deg og dine behov.

Sammenlign hesteforsikring

Med alle tilbudene du mottar er det opp til deg å sammenligne hesteforsikringene. Vi anbefaler at du ikke kun fokuserer på pris, men også tar en titt på vilkårene.