Hundeforsikring

dyreforsikring-bilde

Finn beste og billigste hundeforsikring 2017

Hundeforsikring er i dag blitt svært vanlig, og de fleste forsikringsselskapene tilbyr dette med forskjellige priser og vilkår. Derfor har vi funnet frem en tjeneste som forenkler din hverdag, slik at du kan sammenligne priser og vilkår fra disse forsikringsselskapene, uten å måtte sende en drøss med søknader. Ved bruk av denne anbudstjenesten vil du motta skreddersydde tilbud fra forsikringsselskaper som vil konkurrere om å gi deg det beste tilbudet. Med slik konkurranse kan du vært sikker på at du får markedets beste pristilbud.

Tjenesten er 100 % gratis og uforpliktende. Det er opp til deg hvilket forsikringsselskap du velger til slutt. Tjenesten er rask, og tar kun et par minutter å fullføre. Fyll ut skjema ved å trykke på knappen under, deretter blir du kontaktet av forsikringsselskapene som viser interesse for din forespørsel.

Tips: Velger du 3 eller flere forsikringer kan du få samlerabatt!

Hundeforsikring gir økonomisk trygghet

Med hundeforsikring kan du unngå store veterinærutgifter dersom uhellet skulle være ute. Det finnes mange forskjellige forsikringsselskaper med ulike priser og vilkår. Sammenlign forsikringsselskapene og finn tilbudet som passer deg, slik at du kan gi behandlingen som hunden din trenger. Det er mange gode grunner til å velge Forbrukernet til hundeforsikring. Ved å velge en anbudstjeneste sørger du for å motta mange skreddersydde tilbud, uten å måtte skrive en drøss med søknader, da sparer du masse tid. Som om ikke det var nok er det veldig enkelt å sammenligne pristilbud, da kan du spare masse penger. Som en siste bonus er tjenesten helt uforpliktende, det betyr at du kan velge å ignorere alle tilbudene du mottar av hvilken som helst grunn.

Unngå store veterinærutgifter, velg riktig hundeforsikring.

Skreddersydd hundeforsikring

I dagens marked finnes det mange forskjellige hundeforsikringer som kan gi økt trygghet for deg og din hund, gjennom hele hundens levetid. Med forsikring til hund får man mulighet til å velge mellom en rekke forskjellige typer, samt tilpasse disse etter behov og ønske. Forsikringssum, egenandel og dekningsomfang er egenskaper som kan tilpasses hos de enkelte forsikringsselskapene. Mange av disse forsikringsselskapene vil gi deg en tilpasset hundeforsikring slik at hundens behov blir dekket på best mulig måte. Det er lurt å sammenligne pris og vilkår fra flere forskjellige forsikringsselskaper før man velger en forsikring.

Hundeforsikring pris

Hva koster en hundeforsikring? Kostnaden for en hundeforsikring vil variere ut ifra hvilket forsikringsselskap du velger. Viktige faktorer som bestemmer prisen på hundeforsikringen er følgende: egenandel, forsikringssum, hundens alder, samt dekningsomfang. For å holde forsikringskostnadene lave kan man velge en høyere egenandel, men her bør man finne en god balanse. De fleste forsikringsselskaper legger i tillegg til et seniortillegg for hunder over en viss alder, gjerne hunder over 6 år. Andre tips for å holde kostnaden nede er samlerabatt (flere forsikringer), nettrabatt (bestill via nettet) og rabatter via organisasjoner.

Utvidelse og tilleggsforsikringer

Hundeforsikringen kan utvides på ulike områder, slik som tilleggsforsikringer. Dette betyr at man kan få lagt til ekstra forsikringer dersom man tegner en livsforsikring på hunden. For de som eier mange hunder, eier jakthunder, eller driver med oppdrett, så kan man også få tegnet spesialforsikringer slik som flokkforsikring, jakthundforsikring eller oppdrettsforsikring. Les mer om disse enkelte forsikringene under.

Tilpassede forsikringstyper

flokkforsikring hund

Flokkforsikring

Flokkforsikring er en fint alternativ til deg som har mange hunder. Med flokkforsikring får du alle dine hunder i en og samme forsikring med trygghet for alle hundene i flokken.

jakthundforsikring

Jakthundforsikring

Jakthundforsikring kan kun tegnes for jakthundraser. Forsikringen er ulykkesforsikring for jakthunder og dekker skade, ulykke, død eller avliving av hunden.

oppdrettsforsikring hund

Oppdrettsforsikring

Skjulte feil er en forsikring som kan tegnes for oppdrettere. Med denne forsikringen menes eksempelvis at hunden har skjulte feil på avkom, slik som brist eller utviklet en feil.

Hundeforsikring best i test

Hvilke forsikringsselskaper har kommet best ut i tester? Under har vi lagt ved 3 forskjellige tester, utført av eksterne aktører. Merk at disse testene er rettet mot forsikringsbransjen generelt, ikke spesielt mot hundeforsikring. Dette kan være aktuelt for de som vil samle flere forsikringer hos ett enkelt selskap.

Forsikring best i test

Kundeserviceprisen 2017

SeeYou utfører årlig en test av kundeservicen til diverse bransjer i Norge, der hvert kundesenter blir oppringt av 25 forskjellige personer. I forsikringsbransjen kom følgende forsikringsselsaper best ut, fra høyest til lavest poengsum: Frende, If, Codan, DNB, Vardia, Nemi, REMA, Gjensidige, Troll, Tryg og Storebrand.

Kilde: Kundeserviceprisen

EPSI Rating Norge 2016

EPSI Rating Norge er en årlig måling av kundetilfredshet for privat- og bedriftsmarkedet for diverse bransjer. I 2016 kom følgende forsikringsselskaper best ut, fra høyest til lavest poengsum, innen skadeforsikring til privatmarked: "Øvrige forsikringsselskaper", SpareBank 1, Gjensidige, Frende, If, DNB og Tryg.

Kilde: EPSI Rating Norge

Norsk Kundebarometer 2017

Norsk Kundebarometer er en årlig test utført av Handelshøyskolen BI. Her vurderes hver bransje basert på 2 kategorier: kundenes tilfredshet og lojalitet. Fra årets test har vi følgende resultater på skadeforsikring (bilforsikring), fra høyest til lavest tilfredshet: SpareBank 1, Tryg, If, Gjensidige og Eika.

Kilde: Norsk Kundebarometer

Billig hundeforsikring

Ved å la forsikringsselskapene konkurrere om deg som kunde kan du motta markedets billigste hundeforsikring. Alt ved å fylle ut ett enkelt skjema.

Beste hundeforsikring

Velg den beste hundeforsikringen for ditt behov. Ved å sammenligne pris og vilkår kan du finne frem den beste forsikringen for deg og din hund.

Sammenlign hundeforsikring

Sett av egen tid til å sammenligne tilbudene. Husk at tjenesten er 100 % gratis og uforpliktende, som betyr at du har full rett til å takke nei til tilbudene.